Kryteria przyjęć i terminy rekrutacji do klas pierwszych w roku szkolnym 2014/2015
w Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Głuchołazach

  1. Nabór przeprowadza się zgodnie z Zarządzeniem Nr 3 Opolskiego Kuratora Oświaty z dnia 11 lutego 2014 r. (WOPZN.110.3.2014) (ze zmianą: Zarządzenie Nr 4 Opolskiego Kuratora Oświaty z dnia 24 lutego 2014 r.)
    Szczegółowe zasady rekrutacji zawiera Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Głuchołazach na rok szkolny 2014/2015.
  2. Sposób obliczania punktów za wybrane oceny i inne osiągnięcia kandydata:
    1. Za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum:
      1) język polski
         
      2) każdy z trzech wybranych przedmiotów:
      celujący21 pkt.  celujący18 pkt.
      bardzo dobry18 pkt.  bardzo dobry16 pkt.
      dobry14 pkt.  dobry12 pkt.
      dostateczny10 pkt.  dostateczny8 pkt.
      dopuszczający4 pkt.  dopuszczający2 pkt.
    2. Za inne osiągnięcia umieszczone na świadectwie gimnazjalnym kandydat może uzyskać maksymalnie 25 pkt podzielonych według następujących zasad:
      1. ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem - 6 pkt
      2. udział w konkursach przedmiotowych organizowanych przez kuratora oświaty wymienionych w załączniku do zarządzenia.
        • na szczeblu wojewódzkim - 3 pkt
        • na szczeblu ponadwojewódzkim - 5 pkt
      3. osiągnięcia sportowe lub artystyczne:
        • na szczeblu powiatowym (miejsca od I do III) - 1 pkt
        • na szczeblu wojewódzkim (miejsca od I do III) - 2 pkt
        • na szczeblu ponadwojewódzkim (miejsca od I do VI) - 3 pkt
      4. stały wolontariat - 2 pkt
      5. dodatkowe osiągnięcia takie jak:
        • wzorowa ocena zachowania - 1 pkt
        • udział w zajęciach kulturalno-artystycznych - 1 pkt
        • uznana praca w samorządzie szkolnym - 1 pkt
      Uwaga: Uczniowie gimnazjum, którzy w roku szkolnym 2011/12 i 2012/13 uczestniczyli w etapie wojewódzkim lub ponadwojewódzkim konkursów tematycznych (wymienionych w zarządzeniach Opolskiego Kuratora Oświaty) zachowują swoje uprawnienia w bieżącym roku szkolnym, przy zastosowaniu aktualnie obowiązującej punktacji. W przypadku, gdy kandydat uzyskał w okresie trzech lat kilka lokat punktowanych w tym samym konkursie, uznaje się tylko jedną, najwyższą lokatę.
    3. Za egzamin gimnazjalny - liczba punktów procentowych uzyskanych na egzaminie (bez uwzględnienia części z języka obcego na poziomie rozszerzonym) pomnożona przez 0,2 (maksymalnie 100 punktów)
Szczegółowy wykaz konkursów i osiągnięć udokumentowanych na świadectwie ukończenia gimnazjum zawierają Załączniki do Zarządzenia Nr 3 Opolskiego Kuratora Oświaty z dnia 11 lutego 2014 r. (www.kuratorium.opole.pl, zakładka: Rodzice i uczniowie/Rekrutacja)

Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, przyjmowani są do Szkoły niezależnie od innych kryteriów.

  • Komisja rekrutacyjna ma prawo ustalić wymaganą minimalną liczbę punktów do danego oddziału oraz wymaganą liczbę punktów uzyskanych na egzaminie gimnazjalnym, niezależnie od wymaganej liczby punktów za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum i inne osiągnięcia kandydata. Szczegółowe informacje będą udzielane w czasie rekrutacji.

Dokumenty wymagane od kandydatów:

  • wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej na odpowiednim kwestionariuszu (wydruk wniosku - w naborze elektronicznym),
  • oryginały lub kopie świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu, poświadczone przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył - w takim przypadku, przy potwierdzaniu woli podjęcia nauki - ich oryginały,
  • dwie fotografie legitymacyjne,
  • karta zdrowia,
  • ewentualne zaświadczenie o uzyskaniu tytułu finalisty lub laureata konkursu przedmiotowego.

Terminy rekrutacji:

  • Termin składania wniosku do Szkoły
  • - 19 maja - 06 czerwca 2014 r.
  • Możliwość zmiany wybranej szkoły
  • - 09 czerwca - 24 czerwca 2014 r.
  • Termin dostarczenia do Szkoły oryginałów lub potwierdzonych kopii świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego
  • - 27 czerwca - 01 lipca 2014 r., do godz. 1430
  • Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do Szkoły
  • - 03 lipca 2014 r. do godz. 1000
  • Termin potwierdzenia przez kandydatów woli uczęszczania do Szkoły i dostarczenia oryginałów świadectw i zaświadczeń (jeżeli ktoś nie dostarczył ich wcześniej)
  • - 03 lipca 2014 r. (od godz. 1200) do 04 lipca 2014 r. (do godz. 1500)
  • Ogłoszenie listy uczniów przyjętych do klasy pierwszej
  • - 07 lipca 2014 r. do godz. 1200
  • Rekrutacja uzupełniająca
  • - do 09 lipca 2014 r.
  • Termin składania odwołań od decyzji Komisji Rekrutacyjnej
  • - 10 lipca 2014 r., do godz. 1000
  • Ogłoszenie listy uczniów przyjętych w wyniku rekrutacji uzupełniającej
  • - 11 lipca 2014 r., do godz. 1300
  • Termin dodatkowej rekrutacji - w przypadku wolnych miejsc
  • - 28 sierpnia 2014 r.
  • Ogłoszenie ostatecznych list uczniów klas pierwszych
  • - 29 sierpnia 2014 r.

    Kandydaci nieprzyjęci do Szkoły mają prawo złożyć odwołanie do dyrektora Szkoły, w terminie do siedmiu dni od ogłoszenia wyników naboru. Dyrektor zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi w ciągu siedmiu dni od wpłynięcia odwołania.

    Oferta Szkoły
    Nabór elektroniczny
    Strona główna